فروشگاه اینترنتی

برترین فروشگاه دیجیتال
برای دریافت جدیدترین روشهای کسب درآمد اینترنتی ایمیل خودرا برای ما در بخش درخواست های شما ارسال کنید
پاورپوینت اصول مدیریت در اسلام و دیدگاه امام علی علیه السلام

پاورپوینت اصول مدیریت در اسلام و دیدگاه امام علی علیه السلاماین پاورپوینت در مورد اصول مدیریت در اسلام و دیدگاه امام علی علیه السلام در 80 اسلاید جامع می باشد.مدیریت اسلامی چیست؟

برای مدیریت تعریف های بسیاری ارائه شده است، ولی تعریف مدیریت اسلامی با توجه به آنچه از متون اسلامی استفاده می شود عبارت است از: "هنر و علم به کارگیری صحیح امکانات در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر، به نحوی که با موازین اسلامی مغایرت نداشته باشد.

مدیریت اسلامی منظور از مدیریت اسلامی این است که مدیران شیوه اسلامی را در مدیریت، پیشه خود کنند و در هدفهای خود عدالت اجتماعی را مدنظر داشته باشند و مقصود نهایی آنها کسب رضایت خداوند باشد و خدمت به خلق را نوعی عبادت بدانند و زندگی و معیشت افراد در راستای این مدیریت تامین شود.

 

هدف نهایی در مدیریت اسلامی "تقرب الی الله " است. مدیر اسلامی‏، هم برای خدا کار می کند و هم خلق را به سوی او رهنمون می سازد‏، اگر مدیریت دینی و معنوی مردم را بر عهده داشته باشد هدفش رشد معنویت جامعه است و اگر مدیریتش در جهت سیاسی و اجتماعی باشد هدفش رشد سیاسی و اجتماعی خواهد بود و اگر مدیریتش در جهت اقتصادی باشد هدفش، رشد و شکوفایی اقتصادی است. خلاصه اینکه هدف در مدیریت اسلامی رشد معنوی‏، مادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه است، آن هم در جهت رضایت خداوند.

 

توضیح:

مهندس خلقت خداوند متعال است که ما را آفرینش بخشیده تا به کمال مورد نظر خود که همان قرب به حق است از طریق و کانال بندگی نائل گردیم.

برای رسیدن به این هدف اولا ما را آفرینش بخشید، ثانیا تمام استعدادهای لازم را در  وجود ما جهت رسیدن به کمال قرار داد

صفات و شرایط یک مدیر اسلامی
1- کاردان و آگاه باشد.
2- نظم و انضباط در مدیریت خود داشته باشد.
3- تعهد به نظام جمهوری اسلامی و مقام ولایت امر داشته باشد و هر چه این دانلود فایل

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۵
amin sistani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی